kungsberget :)

hej. har nyss ätit och ska kila i väg och duscha, men tänkte blogga lite innan ...
vaknade hemma hos agnes. ca 9 . vi kolla på film, vet inte vad den heter.
men vi kolla på dej iaf medans det satt vi och prata typ, vi ville till kungsberg.  men jag hade inga pjäxor, så vi vart sur över att det inte gick. men sen sa agnes att jag kunde låna hennes mammas.  och det kunde jag, så jag prova dom, satt perfekt faktiskt. vi fixa oss, sen åkte vi hem till mej och byte om till skid kläder.
och fixa osv. sen skjutsa pappa och dit, till kungsberget. han betale ett liftkort till mej också.
sen va det bara att åka. vi börja med ''familje backen'' eller vad man kallar den, för jag har inte åkt nå i år.
och jag vet inte vad backarna heter där. haha, smidgit tycker jag. men agnes vet. haha!
men vi börja som sagt med ''familje backen'' gick suveränt, så vi åkte fort till ankalyfetn... åkte nån backe agnes tycker är kul, efter den backen åkte vi norénbacken! det roligaste backen. en svart, men den är typ som mellansvår eller mellan lätt i sälen, så den va inte så läskig. hah :)
men vi åkte en massa backar. men i början så tappa agnes staven i sittliften haha, men det va alldeles när man skulle kliva av, så en tjej tog upp den till henne. hihi. men vi skratta as mke.
sen åkte vi snowpark, eller vi skulle åka igenom, men jag åkte lite fel så det vart att vu åkte hela backen. haha:)
men vi hoppa inte. haha... men när jag vänta på att agnes skulle komma ner, (hon stog och fixa sin vante) så stog jag bara helt still, sen helt plötsligt bara låg jag ner på marken.. hahah! :) jag hade ramlat, men det värsta va att jag låg neranför ett hopp pch staven låg en bit bort. haha, så jag va as rädd att nån skulle komma och hoppa på mej och agnes, (hon hade kommit ner då) . hah! men det kom ingen . när vi kom ner för backen åkte vi sittliften igen, åkte en massa backar, sen gick vi och fika macka! mummmms! :D
sen fortsatte vi åka, efter ca, 1 timme bestämmde jag att vi skulle åka i skogen, bland alla träden! så vi gjorde det...
gick väll sisådär. ramla nåra gånger, va as brant, sen skulle man igenom en massa träd också. men varje gpng vi ramla skratta vi as mke, jag va nära på att kissa på mej nåra gånger, och det tog en jäkla tid att komma up när man skrattar också. haha! men vi åkte i skogen nåra gånger. sen skulle vi åka ''mini'' snowpark .  då jag skulle ta i mot ankaliften, men så tappa jag den, men agnes satt kvar så hon åkte en egen. sen när jag sitter och äter godis hör jag ngn som as garvar, så jag kollar fram, då äre agnes som ligger där och har ramlat av liften! smidigt! AHHAAHAHHA:)
så ja hoppa av där hon låg, men jag fastna med benet, så jag ramla nästan. hahah;)
sen åkte vi ''mini'' snowpark. men agnes kom int upp i ena hoppet så hon fick typ gå upp ! hahha :)
sen fortsatte vi åka skogen. aja, sen va vi med majken, elin och astrid en stund, åkte skogen då också.
jag och agnes ramla bara en gång! cooooolt va?! ;)
men jag tyckte det gick bra första gången i år!
asså, vi hade as kul. går inte och beskriva!
sen klockan kvartöver hem pkt vi hem. då kom hennes mamma och hämtas oss :)
åt typ nyss och ska ner och duscha nu! bloggar kanske mer senare får se om jag har ork för det!
Hörs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0